Kategorie
Aktualności

Dzień Ziemi

Światowy Dzień Ziemi to największe ekologiczne święto. Celem jest promowanie postaw proekologicznych w społeczeństwie. Organizatorzy Dnia Ziemi chcą uświadomić politykom i obywatelom, jak kruchy jest ekosystem planety ludzi.
Pierwszy raz Dzień Ziemi został ogłoszony w 1970 r. w USA. Dzień Ziemi został oficjalnie nazwany przez ONZ w 2009 roku Międzynarodowym Dniem Matki Ziemi.
W Polsce Dzień Ziemi obchodzony jest od 1990 r.
A jak ludzie obchodzą ten dzień??? Np.  podczas obchodów Dnia Ziemi w 2011 r. w Afganistanie zostało posadzonych 28 milionów drzew. W Dniu Ziemi w 2012 r. ponad 100 000 osób jeździło rowerami w Chinach, aby zmniejszyć emisję CO2 i zaoszczędzić paliwo.
W ramach Dnia Ziemi organizowane są konferencje, zbiórki śmieci, konkursy propagujące świadomość ekologiczną.

Z tej okazji w naszej szkole zorganizowaliśmy konkursy ekologiczne.
Wyniki wkrótce.

Eko pomysły

Wyniki konkursów szkolnych

W konkursie wiedzy ekologicznej wzięło udział 15 uczniów z klas 4-6 i 11 uczniów z klas 7-8. Wszyscy uczestnicy wykazali się bardzo rozległą wiedzą na temat ekologii i ochrony środowiska. Zaskakiwała wysoka poprawność udzielanych odpowiedzi i znajomość tematyki przyrodniczej. Miejmy nadzieję, że to właśnie oni wezmą w swoje ręce sprawy ochrony Ziemi i przeniosą wiedzę na praktyczne działanie. Życzymy sukcesów i gratulujemy!

Konkurs wiedzy ekologicznej

Klasy 4-6

​1 miejsce – Kacper Panek 6d i Marcin Makowski 5a

​2 miejsce – Jakub Drelich 4b

​3 miejsce – Lena Jakubowska 5a, Milena Gruszka 6d, Kinga Pawlina 5b, Aleksander Markowicz 4a

Klasy 7-8

1 miejsce – Jan Chorzewski 7b

2 miejsce – Zuzanna Panek 7c i Patryk Dyka 7b

3 miejsce – Anna Thiel 8b, Olimpia Madejek 7d i Anna Karasińska 8b

Konkurs pn. Coś nowego ze starego, czyli jak wykorzystać zużyte przedmioty, by nadać im nową funkcję”

Na konkurs wpłynęło tylko 5 prac 🙁 ale za to super pomysłowe! 😉
Wszystkie prace otrzymują wyróżnienie

Lena Jakubowska klasa 5a – Ekostworek, czyli wielofunkcyjny organizer na biurko i pomocnik na lekcjach zdalnych

Moja praca to Ekostworek, czyli wielofunkcyjny organizer na biurko i pomocnik na lekcjach zdalnych. Do zrobienia Ekostworka wykorzystałam słoik, dużo starych, niepotrzebnych gazet, rolkę po ręcznikach papierowych, folię, która miała być wyrzucona i korek. Dodatkowo zużyłam jeszcze skrawki papieru i chusteczkę higieniczną, która została po malowaniu.

Marcin Makowski klasa 5a – Robot ze starej kanki na mleko

Robot wykonany z kanki po mleku, plastikowych doniczek, z opakowania po malowidłach, ze sznurówek, patyczków do uszu i plastikowych tub po sznurkach.

Filip Wolski klasa 5a zabawka czołg

Mój czołg został wykonany głównie z opakowania po starym opiekaczu. Wykorzystałem zakrętki jako klapę, kółka i bagaże. Z plastikowego kubeczka po jogurcie zrobiłem górę. Rurki wykorzystałem jako przedni wzmocniony zderzak i miejsce, gdzie wiszą bagaże. Wszystko zostało sklejone gorącym klejem i pomalowane trzema rodzajami zielonego, białą i czarną farbą.

Helena Szczygieł klasa 6d – doniczka z osłonką „Kotek”

Etapy wykonania osłonki:
a) przygotowanie potrzebnych materiałów,
b) z butelki wycinam kształt kota (ponieważ moja doniczka będzie miała kształt kota),
c) wycięte elementy maluję farbą akrylową,
d) na pomalowanej butelce rysuję pyszczek i oczka,
e) przyklejam wcześniej wycięty ogonek,
f) na koniec do butelki wsadzam kwiatek
.

Tomasz Ciechanowski klasa 6e – „Zamek” legowisko dla kota

Stworzyłem legowisko dla Kota w kształcie Zamku. Do tego użyłem pudła z tektury po butach i farby. Dla wyglądu dodałem na samej górze małe wieżyczki. Kotu bardzo dobrze się w nim odpoczywa.

Kacper Panek klasa 6e – Ramka na zdjęcia ze starej ramy okiennej

Potrzebne materiały: stara rama okienna, szlifierka, farba, pędzel, klej i trociny, okulary i rękawice ochronne.

Starą ramę okienną szlifujemy i gładzimy papierem ściernym. PAMIĘTAJ O BHP Używaj rękawic i okularów ochronnych. Malujemy farbą. Czekamy, aż wyschnie.

Potem możemy ozdabiać…

Ramkę ozdabiamy według uznania. (Ja użyłem muszli, świecących butelek z piaskiem, starego koła ratunkowego i drewnianego konika morskiego. Przykleiłem klejem na ciepło). Karton pasujemy w ramkę i przycinamy. Naklejamy na niego fotografię, również według gustu. Może być również kolaż z wycinków gazet. Mocujemy w ramie. Do ramki przytwierdzamy sznurek. (Ja przywiązałem go i przykleiłem do zawiasów).

Pozostaje zawiesić obrazek w ramie!

Wierszyki na temat ochrony środowiska przesłał uczeń klasy 2a Emil Stanisławczyk i uczennica klasy 5a Lena Jakubowska. Ich prace zostały wyróżnione i udostępnione tutaj oraz na szkolnym FB.
ZIEMIA NASZA UKOCHANA!

SZANUJ ZIEMIĘ,SZANUJ JĄ
BO TO JEST NASZ WSPÓLNY DOM
SZANUJMY PRZYRODĘ, BO JEDNĄ JĄ MAMY
I O SEGREGACJI ŚMIECI WSZYSCY PAMIĘTAJMY!!!
DBAJMY O ŚRODOWISKO, ŻEBY ZAWSZE BYŁO CZYSTO

                                                               Emil Stanisławczyk klasa 2a
Segregacja śmieci
Przed blokiem stoją kontenery.
Równo, koło siebie czekają aż cztery.
Jeden zielony. Tam krzycząc - A sio!
Wrzucamy słoiki i inne szkło.
Obok jest żółty - w tym śmietniku
mieszka metal, butelki PET i dużo plastiku.
W następnym koszu, tym razem brązowym
zostawia się chwasty i obierków tony.
Są to odpady biodegradowalne
(czyli roślinki naturalne).
Obok niebieski stoi kosz na śmieci.
Jest tam karton i papier, drogie dzieci!
I jeszcze jedno nie było powiedziane!
W kontenerze czarnym są odpady zmieszane!
                             Lenka Jakubowska klasa 5a

Pomysłodawcą i organizatorem konkursów była Pani Danuta Markuszewska – nauczyciel geografii.

Loading